- Actros 2542 6X2
€ 17.500- Actros 2542 6X2
€ 17.500- R490 8X2 EURO 6 RETARDER + CABLE SYSTEM
€ 29.950- D Wide 210 Engine defect, Telma
€ 8.900- Eurocargo 170 e 18 (STEEL SUSPENSION / CRANE FASSI 8.5 ...
€ 6.950- 85 CF 460 6x2, EURO 5, Retarder, Fassi, Remote
€ 46.800- FMX 410+LIEBHERR9M³
€ 39.750- R 480 8x2, EURO 5, HMF 6020/8520, Remote, Standairco
€ 85.900- YA 5444 4X4
- CF 75.360 4x2 3 Way Kipper + HIAB 122 E-3 Hiduo
- Actros 2636 6x4, EURO 5, Hiab, Remote, Steel Suspension
€ 37.900- Kerax 380 Dxi 6x4, EURO 5, Hiab, Remote, Steel Suspension
€ 34.900-
€ 9.850- Atego 1224 (PERFECT BELGIAN TRUCK / 564.000 KM / EURO 6)
€ 15.950- TGA 26.430 BBS 6X6
- TGS 32.400 BB+BAND/BELT/TAPIS T40/13TM
€ 64.900- FL 210+PK 7001 K - 6340 Km's
€ 79.750- LF 290(18t.)+HYVA12T
€ 87.750- TGS 26 360 6x2, Manual, Retarder, Multilift
€ 16.900- TGL 12.190 KLAAS K700 RSX Hoogwerker bak (487 werkuren)...
Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.