- XD 450 FAN
€ 255.000- Midlum 220 FUEL, 7000 Liter, 3 Comp, Manual
€ 9.900- G 94 - 260 (STEEL SUSPENSION / PERFECT / EURO 2)
€ 4.950- Stralis 500 6x2*4 - Livestock 2 deck - Retarder + Trail...
€ 59.900- TGS 26 420 6x4, EURO 6, Imer Mixer, Steel Suspension
€ 59.000- XF 105.410 6X2 EURO 5 - MANUAL GEAR - RETARDER + BDF SY...
- TGL 12.220 2 COMP CAMERA KOEL/VRIES THERMOKING
€ 19.950- Kerax 320 6x4 FULL STEEL CHASSIS (MANUAL GEARBOX / FULL...
€ 14.200- FM 370 6X2 + PALFINGER PK22002 + REMOTE CONTROL
€ 39.750- FH 500 8x2 BDF
€ 37.950- Kerax 410 Dxi 8x4, Cifa, 9 M3, Steel Suspension
€ 19.900- Actros 2636 WISSELSYSTEEM (BDF), CAMERA, 192.633 KM
- FE280 Curtainside / Kooiaap / 428.000 KM / NL APK
€ 29.950- Premium 320
€ 19.500- FH 500 8X2 EURO 6 + PALFINGER T22 HOOKLIFT
€ 37.950- TGM 18.320 BB CH Chassis Cabin
€ 99.000- Midlum 180 dxi EURO 5 EEV, Manual, Steel Suspension
€ 8.900- CF 75 310 6X2 PLATEAU + WINCH
- G320 Curtainside / EURO 6 / Loading Lift / 397000 Km
€ 32.950- PREMUIM
€ 12.500- Trakker 6x4, EURO 6, Palfinger, Remote, Steel suspension
€ 44.900- Kerax 400 ( LAMES / POMPE MANUELLE / 8X4)
€ 17.750- Kerax 410 Dxi 8x4, Stetter, 8 M3, Manual, Steel Suspension
€ 17.800- CF 75 cf250 geesink gpmIII
€ 15.750- CF 75 310 6X2 MACHINETRANSPORTER 5 TONS LIFT HOLLAND TR...
€ 14.899- R730 V8 Highline 6x2*4 - Chassis - Retarder - Full air ...
€ 29.900- EuroCargo 120 EL22 EUR5
€ 16.500- FH 500 6X2 HAAKARM
€ 40.900- TGS 26.440 6x2 E5 KOOIAAP payload 14 TON
€ 14.950- PK9001 B Crane / Kraan / Autolaadkraan / Ladekrane / Kr...
Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.