- R490 R490 6X2 TOPLINE RETARDER PARKAIRCO EURO6 HOLLAND ...
€ 16.899- FH 420 EURO 6
€ 39.900- XF105.410 Steel/Air - Automatic - Spoilers
€ 17.400- Actros 1843 EURO 6
€ 13.900- FH 500 I-PARC COOL 2x TANKS DYNAMIC STEERING 572.000 KM...
- R500 V8 6x4 Euro 5, Retarder
- R 450 EURO 6, Retarder, Standairco
€ 22.900- FH 460 6X2 EURO 6 + STEERING AXLE + HYDRAULICS
€ 64.950- FH 500 EURO 6, Standairco
€ 29.900- XF 460 FT SSC / Lowdeck / Retarder / NL Truck / APK-TÜV
€ 12.350- Axor 1843 EURO 5, Retarder
€ 19.900- FM 450 4x2 PTO + Work remote
€ 26.000- XF 440 SSC 4X2 EURO 6 VOLUME
€ 14.950- XF 440 4x2 PTO + Standkachel
€ 15.900- R143-450 V8 4x2 - Oldtimer - Retarder - PTO/Hydraulic -...
€ 29.900- CF 460 EURO 6
€ 16.900- XF 105.460 SPACECAB WITH KIPPER HYDRAULIC (ZF16 MANUAL ...
€ 10.800- TGX 560 6x2 Hydrauliek + PTO
€ 23.000- T-high
- 106 XF 460 Engine defect, EURO 6, Standairco
€ 8.900- Premium 420 (BOITE MANUELLE / MANUAL GEARBOX)
€ 4.950- R500 NGS 4x2 - RETARDER - 542 TKM - ACC - NAVI - PARK. ...
€ 56.500- T480+Intarder+HYDR
€ 29.900- T520
- R142-V8 420 V8 - Old timer - Clean chassis/cab/interior...
€ 54.900- FH 500 6x2
- Actros 1848 EURO 6
€ 13.900- P94-310 P94.310
€ 6.750- TGS 18 440 EURO 5, Retarder, ADR, PTO
€ 11.900- R560 V8 6X2 MANUAL GEAR FULL AIR RETARDER PTO TOP CONDI...
- FH 13.480 6X2 TWINSTEER 2X TANKS MANUAL GEARBOX SPECIAL...
€ 15.850- R540 NGS 4x2 - RETARDER - 481 TKM - PARK. AIRCO - NAVI ...
€ 73.900- FH 420 4X2 EURO 6 - ONLY 550.415 KM
- Actros 1842 EURO 6
€ 16.900- FH 13.500 Globetrotter 6x2 - PTO/Hydraulic - Full air -...
€ 47.900- R 450 EURO 6, Retarder, Standairco
€ 19.900- XF 105 XF105-410 4X2 SPACECAB
€ 10.299- T520+INTARDER+BIG AXLE
€ 23.850- TGX 26.460 6X2-2 EURO 6 LIFT AXLE
€ 22.950- S540 NGS Highline 6x2 - PTO/Hydraulics - Retarder - Lea...
€ 104.900- R164-580 V8 4x2 - PTO/Hydraulic - Original 447.506 KM -...
€ 49.900- CF 410 4x2 Standkachel + Koelkast
€ 24.500- FH 16.750 8x4/4
- XF-530 PK
- Actros 1843 EURO 6, ADR 24 08 2024, PTO
€ 14.900- TGX 24.440 Steel/Air - Belgian Truck - Hydraulics - XL
€ 14.800- TGX 18 500 EURO 6, Retarder, Hydraulic
€ 17.900- FH 420 6x2, Hydraulic
€ 9.900- 500S NGS 4x2NB - SUPER - PTO + ADR FL - BRAND NEW - RET...
€ 148.900- R580 V8 NGS Highline 6x2 - Retarder - Full air - Led - ...
€ 99.900De trekker (solotrekker zonder oplegger) is in 1923 als eerste gefabriceerd door auto / vrachtwagen fabrikant Renault en uitgevoerd met een koppelschotel en is het voertuig dat de trailer, oplegger of aanhangwagen kan vervoeren / trekken. Het gaat hier dus niet om een landbouwtrekker en is feitelijk ook een vrachtwagen die aan ieder soort aanhangwagen of oplegger gekoppeld kan worden en men heeft het dan ook in de volksmond over een vrachtwagencombinatie.
Deze trekkers worden over het algemeen gebruikt voor Internationaal transport omdat ze breed kunnen worden ingezet en multifunctioneel zijn omdat ze trailers en opleggers met een grote laadcapaciteit kunnen trekken en ook vaak zijn uitgerust met een hijskraan voor het laden en lossen van de vracht. Ook zijn er trekkers die ingezet worden voor speciaal transport zoals zwaar materieel, machines en gevaarlijke stoffen.
De trekker heeft in de meeste gevallen een flinke turbo dieselmotor om de zware lading te kunnen trekken, deze kan als vierwiel aangedreven voertuig zijn uitgevoerd. 80 km per uur is de maximum snelheid van de trekker(s). De eerste uitvoering van de trekker cabine is een frontstuurcabine die men het meest in Europa op de weg ziet rijden waarbij de motor onder de cabine is geplaatst en de cabine kantelbaar of vast gekoppeld is. De andere versie cabine is een torpedocabine die voornamelijk in continenten rijdt zoals Amerika waar de afstanden groter zijn, de wegen beter berekend zijn op deze groot vervoer en de wetgeving daar minder strikt in is qua afmetingen van o.a. opleggers, trailers en tankwagens. Tevens heeft de vrachtwagenchauffeur in dit type cabine meer comfort en ruimte wat prettig is bij de grote afstanden die worden afgelegd.
Het voertuig waar wij het hier over hebben, de trekker, heeft assen zodat ze de oplegger / trailer kunnen dragen en vervoeren. De configuratie van de assen bepaald de toegestane maximummassa, hier zijn 3 gradaties in terug te vinden zoals de 4×2 en de 4×4, deze heeft een maximale toegestane massa van 19 ton. De daarop volgende trekker met het type as 6×2, 6×4 en 6×6 heeft een maximale toegestane massa van 26 ton. De trekker met de maximale toegestane massa van 32 ton moet een 8×4 as configuratie hebben.
Vanaf 2016 kunt u uw gehele autovoorraad, zowel nieuwe als gebruikte trekkers, plaatsen op trucktrader.nl. Alle merken zoals DAF Trucks, MAN, Scania, Iveco, Volvo Trucks, Renault Trucks, Mercedes-Benz zijn op onze site terug te vinden. Ook in de andere rubrieken zoals Trailers, Bedrijfswagens en aanhangers vindt u een de autovoorraden van de diverse adverteerders.