- FMX 500 8X4 + HIAB 477 E-5 + JIB 100 X-4 + REMOTE CONTROL
€ 124.950- FMX 500 8X2 EURO 5 + HIAB 130 R F-1
€ 42.950- FMX 500 8X2 EURO 5 + HIAB 130 R F-1
€ 42.950- FM 410 6x4, EURO 5, Hiab, Leaf suspension
€ 31.900- FL 240 EURO 5 EEV - 18 TON + DHOLLANDIA
€ 15.950- FE 250 4X2 EURO 6 - 19 TON + DHOLLANDIA
€ 20.950- FE 250 4X2 EURO 6 - 19 Ton + DHOLLANDIA
€ 21.950- F 12 1453 WDG 6X4
€ 13.500- FM 9
€ 19.500- FH 13.500 fh 500 EEV
€ 49.950- FL 250 4X2 EURO 6 - 346.621km - MANUAL GEARBOX
€ 21.950- FL280 Fridge / Carrier / Euro 6 / 200.000 KM
€ 24.950- FM 460 - 126 453 KM - PM 22024 SP
€ 63.900- FL 250 4X2 EURO 6 - 217 384km - CHASSIS + LIFT
€ 19.950- FH 460 6X2 EURO 5 CHASSIS
€ 17.950- FH 16.750 8x4 CHASSIS - i-Shift
€ 31.950- FH 460 8X2
€ 127.500- FM 500 8X2 EURO 5 + HIAB 211 EP-5 HiPro + HIAB Cable Lift
€ 34.950- FM 500 8X2 EURO 5 + HIAB 211 EP-5 HiPro + HIAB Cable Lift
€ 34.950- FM 340 6x4, EURO 2, Hiab, Manual, Steel Suspension
€ 23.900Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.