- Midlum 270 Dxi Gearbox broken, EURO 5, Manual
€ 3.600- MIDLUM 270DXI(18T)+E5+HAYON
€ 12.900- KERAX 380DXI+E5+PK16TM/3EXT
€ 32.750- KERAX 380+E5+PK22T/M+4EXT
€ 39.850- PREMIUM 270DCI+HAYON
€ 5.900- Kerax 380 Dxi 6x4, EURO 5, Palfinger, Remote,Steel susp...
€ 34.900- D14 240 EURO 6, Engine defect
€ 8.900- C 430 8x4, EURO 6, Hiab, Remote, Steel Suspension
€ 62.900- D Wide 210 Engine defect, Telma
€ 9.900- Kerax 380 Dxi 6x4, EURO 5, Hiab, Remote, Steel Suspension
€ 34.900- Lander 380 Dxi 8x4, EURO 5 EEV, Fassi, Remote, Steel su...
€ 29.900- PREMIUM 340DXI+E5+HAYON
€ 9.900- PREMIUM 280DXI+HAYON2500KG
€ 9.450- Premium 220 Manual, Telma, Steel Suspension
€ 3.200- Premium 270 Manual, Telma, Steel Suspension
€ 3.200- Premium 270
€ 3.200- Lander 380 Dxi 8x4, EURO 5 EEV, Fassi, Remote, Steel su...
€ 29.900- MIDLUM 220DCI+10000L/4COMP
€ 9.900- Premium 300 Dxi EURO 5
€ 14.900- Kerax 450 Dxi 8x4, IMER, Manual, Steel Suspension
€ 23.800Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.