- G440 8X4 E5 2018 KESLA CRANE + 3-WAY DUMP TRUCK
€ 37.950- P82 P82M NIEUWSTAAT
- R143-450 V8 STREAMLINE 6x2 FULL STEEL KIPPER (MANUAL GE...
€ 13.200- G440-INTARDER- BDF
€ 17.450- G440-INTARDER - BDF
€ 17.450- G440 8X4 E5 3-WAY DUMP TRUCK + 2018 KESLA CRANE
€ 37.950- R114-340 R114.340
€ 6.750- R520 V8 6X4 EURO 6 + PALFINGER EPSILON E250Z95
€ 43.950- 164L480 Opticruise / Euro 3 / NL Truck
€ 19.950- R650 V8 8X4 RETARDER - CHASSIS
€ 64.950- P250 4X2 EURO 6 - 20 TON - BOX 7,75 METER + DHOLLANDIA ...
€ 15.950-
- G450 NGS G
€ 77.500- R142-V8 142
€ 17.500- R580 6x2 TopLine / Sideloader Combination
€ 39.950- P250 P250 EURO6 4X2 SLEEPING CABIN CHASSIS WITH LIFT
€ 10.299- P310
€ 14.500- 112 Manual, Steel Suspension
€ 9.900- 112 Manual, Steel Suspension
€ 9.900- 112
€ 9.900- P360+E5+LIEBHERR
€ 48.900- P400 - HIAB 166E-4 HIDUO
€ 44.850- P410+E6 + STETTER 9M3
€ 64.900- R 480 B 4X2 R480 Highline / Opticruise / Retarder / NL ...
€ 13.950- 230 B 4X2
€ 8.500- T142-V8 142E 6x4 torpedo Manual Steel
- R560 V8 6X4 Euro 5 CableLift
€ 19.950- P370+MIXER 9M³
€ 69.750- P370+E6+ MIXER 9M³
€ 64.900- R124-360 R124.360 6x2
€ 6.750- G440 G440 euro 6 6x2 3x way kabel
€ 19.950- G450 G450
€ 145.000- P94 DB 260 Euro 2
€ 9.750- G480 8X4 + EFFER 1250 6S + REMOTE + WINCH - 6+3 EXTENSIONS
€ 107.950- T124-400 6X4 FULL STEEL MANUEL
€ 17.950- LB141 V8 141 V8 - 6X2 - BOX 7,35 METER
€ 26.950- P410+E6+STETTER 9M³
€ 64.900- 111 6x4, Torpedo, Manual, Steel Suspension
€ 24.900- 144 530 Full Steel 6x2 manual
€ 8.750- P360+E6+MIXER 9M³
€ 64.900- P370+E6+MIXER 9M³
€ 64.900- P410+BIBENNE+HIAB18/3EXT
€ 84.750Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.