- S500 NGS 4x2NB - RETARDER - 678 TKM - FULL AIR - PARK. ...
€ 47.900- G410 G410
€ 14.500- R500 NGS 4x2NB - RETARDER - 500 TKM - NAVI - PARK. AIRC...
€ 55.900- S500 S500 FULL AIR ACC/LED/LEDER SITZE/FULL OPTIONS/SCA...
€ 43.499- G370 4X2 EURO 6 - 671.175km
€ 17.950- R520 V8 / 6x4 / ADR / Full Air / Retarder / Hydraulics
€ 53.950- S450 N323
- S450 N323
- R500 NGS A4X2LB Full air Parkcooling Hydraulik Full air...
€ 92.500- R164-480 V8 Full AIR Marge auto geen btw.
- G450 4X2 EURO 6 RETARDER
€ 17.950- 590S V8 NGS New neu nieuw A4X2NB Full air retarder 1200...
€ 148.950- R 450 EURO 6, Retarder, Standairco
€ 32.800- LB141 V8 6x2 - Old timer - Dutch registration - FKM Exh...
€ 87.500- S450 N323
- R450 ADR klasse EX/II, EX/III, FL en AT SCR Only
€ 22.950- 114 - 380 Topline (PTO / MANUAL GEARBOX / BOITE MANUELLE)
€ 5.950- 124 420 NL Truck - 70MT Effer 730 - Original KM - PDE
€ 58.900- R 410 ADR, Retarder, PTO
€ 17.900- S450 4x2NB - RETARDER - 781 TKM - PARK. AIRCO - FULL AI...
€ 39.500De trekker (solotrekker zonder oplegger) is in 1923 als eerste gefabriceerd door auto / vrachtwagen fabrikant Renault en uitgevoerd met een koppelschotel en is het voertuig dat de trailer, oplegger of aanhangwagen kan vervoeren / trekken. Het gaat hier dus niet om een landbouwtrekker en is feitelijk ook een vrachtwagen die aan ieder soort aanhangwagen of oplegger gekoppeld kan worden en men heeft het dan ook in de volksmond over een vrachtwagencombinatie.
Deze trekkers worden over het algemeen gebruikt voor Internationaal transport omdat ze breed kunnen worden ingezet en multifunctioneel zijn omdat ze trailers en opleggers met een grote laadcapaciteit kunnen trekken en ook vaak zijn uitgerust met een hijskraan voor het laden en lossen van de vracht. Ook zijn er trekkers die ingezet worden voor speciaal transport zoals zwaar materieel, machines en gevaarlijke stoffen.
De trekker heeft in de meeste gevallen een flinke turbo dieselmotor om de zware lading te kunnen trekken, deze kan als vierwiel aangedreven voertuig zijn uitgevoerd. 80 km per uur is de maximum snelheid van de trekker(s). De eerste uitvoering van de trekker cabine is een frontstuurcabine die men het meest in Europa op de weg ziet rijden waarbij de motor onder de cabine is geplaatst en de cabine kantelbaar of vast gekoppeld is. De andere versie cabine is een torpedocabine die voornamelijk in continenten rijdt zoals Amerika waar de afstanden groter zijn, de wegen beter berekend zijn op deze groot vervoer en de wetgeving daar minder strikt in is qua afmetingen van o.a. opleggers, trailers en tankwagens. Tevens heeft de vrachtwagenchauffeur in dit type cabine meer comfort en ruimte wat prettig is bij de grote afstanden die worden afgelegd.
Het voertuig waar wij het hier over hebben, de trekker, heeft assen zodat ze de oplegger / trailer kunnen dragen en vervoeren. De configuratie van de assen bepaald de toegestane maximummassa, hier zijn 3 gradaties in terug te vinden zoals de 4×2 en de 4×4, deze heeft een maximale toegestane massa van 19 ton. De daarop volgende trekker met het type as 6×2, 6×4 en 6×6 heeft een maximale toegestane massa van 26 ton. De trekker met de maximale toegestane massa van 32 ton moet een 8×4 as configuratie hebben.
Vanaf 2016 kunt u uw gehele autovoorraad, zowel nieuwe als gebruikte trekkers, plaatsen op trucktrader.nl. Alle merken zoals DAF Trucks, MAN, Scania, Iveco, Volvo Trucks, Renault Trucks, Mercedes-Benz zijn op onze site terug te vinden. Ook in de andere rubrieken zoals Trailers, Bedrijfswagens en aanhangers vindt u een de autovoorraden van de diverse adverteerders.