- FH16 750 6x4 / 8x4, EURO 6 D, Max 150.000 kg, Retarder
€ 84.900- FH 460 6X2 EURO 6 + STEERING AXLE + HYDRAULICS
€ 64.950- FH 500 pk DUAL CLUTCH
- FH 460 6x2/4 VEB + PTO
€ 87.500- FH 13.500 Globetrotter 6x2 - PTO/Hydraulic - 3.00 WB - ...
€ 35.900- FH 420 GLOBETROTTER
- FH 13.500 Globetrotter XL 4x2 - BUFFL interior - I park...
€ 109.900- FH 460 6X2 EURO 6 + STEERING AXLE + HYDRAULICS
€ 64.950- FH 13.460 Globetrotter 4x2 - Full spoiler - Low KM - Li...
€ 34.900- FH 420 EURO 6
€ 39.900- FH 500 6x2
- FH 500 I-PARC COOL 2x TANKS DYNAMIC STEERING 572.000 KM...
- FH 420 4X2 EURO 6 - ONLY 550.415 KM
- F 16 500 Globetrotter 4x2 - Fully renovated - Volvo Dem...
€ 97.500- FH 13.500 Globetrotter XL - I parkcool - Retarder - Nav...
€ 115.900- FH 460 4X2 EURO 6 + ADR
- FH 500 EURO 6, Standairco
€ 29.900- FH 460 4X2 EURO 6
€ 24.950- FH 420 EURO 6
€ 39.900- FM 450 EURO 5, Hydraulic
€ 12.900- FH 460 4X2 EURO 6 + ADR
- FH 500 6x2, EURO 6 D, Retarder, Standairco, 60.000 KG
€ 49.900- FH 16.750 NEW - Globetrotter XL 4x2 - Full spec - I par...
€ 164.900- FH12 460 XL, Retarder
€ 12.900- FH 460 6X2 Valid ADR + VEB
€ 35.000- FH 500 EURO 6, Standairco
€ 29.800- FH 12.380 Globetrotter (MANUAL GEARBOX / BOITE MANUELLE)
€ 4.950- FH 500 PK
- FH 540 6x4
- FH 16 520 Globetrotter 4x2 - Royal Class - Perfect shap...
€ 39.900- NH 12.460 4X2 - *MARGE* - EURO 2
- FH 460 4X2 EURO 6 - I-SHIFT
€ 33.950- FM 410 4X2 FM
- FH 420 EURO 6
€ 39.900- FH460 6X2/4 I-Parkcool + Lastindicator
€ 115.000- FH 500 Steel/Air - Belgian - Full spoiler - 2 Tanks - E...
€ 23.900- FH 480 6X2 EURO 5 + HYDRAULICS + STEERING AXLE
€ 15.950- FM
- FM 480 6X4 BIG AXLES - EURO 5 + RETARDER
€ 17.950- FH 460 EUR6
€ 26.000- FH 500 Globe 4x2 - 727 TKM - SPECIAL INTERIOR - LEATHER...
€ 43.900- FH 460
- FH 12
- FH 16.750 8X4
€ 59.500- FM 10 - 360 (MANUAL GEARBOX / BOITE MANUELLE)
€ 4.950- FM 370 4X2 I.C.M. HAPPY TRAILER met HIAB kraan
€ 37.500- FH 12.420 Globetrotter (MANUAL GEARBOX / BOITE MANUELLE)
€ 6.500- FH 12.420 Globetrotter (MANUAL GEARBOX / BOITE MANUELLE)
€ 6.500- FH4 500+E6
€ 23.750- FH 16.700 Globetrotter 8x4*4 - 100T GCW - PTO/Hydraulic...
€ 22.900De trekker (solotrekker zonder oplegger) is in 1923 als eerste gefabriceerd door auto / vrachtwagen fabrikant Renault en uitgevoerd met een koppelschotel en is het voertuig dat de trailer, oplegger of aanhangwagen kan vervoeren / trekken. Het gaat hier dus niet om een landbouwtrekker en is feitelijk ook een vrachtwagen die aan ieder soort aanhangwagen of oplegger gekoppeld kan worden en men heeft het dan ook in de volksmond over een vrachtwagencombinatie.
Deze trekkers worden over het algemeen gebruikt voor Internationaal transport omdat ze breed kunnen worden ingezet en multifunctioneel zijn omdat ze trailers en opleggers met een grote laadcapaciteit kunnen trekken en ook vaak zijn uitgerust met een hijskraan voor het laden en lossen van de vracht. Ook zijn er trekkers die ingezet worden voor speciaal transport zoals zwaar materieel, machines en gevaarlijke stoffen.
De trekker heeft in de meeste gevallen een flinke turbo dieselmotor om de zware lading te kunnen trekken, deze kan als vierwiel aangedreven voertuig zijn uitgevoerd. 80 km per uur is de maximum snelheid van de trekker(s). De eerste uitvoering van de trekker cabine is een frontstuurcabine die men het meest in Europa op de weg ziet rijden waarbij de motor onder de cabine is geplaatst en de cabine kantelbaar of vast gekoppeld is. De andere versie cabine is een torpedocabine die voornamelijk in continenten rijdt zoals Amerika waar de afstanden groter zijn, de wegen beter berekend zijn op deze groot vervoer en de wetgeving daar minder strikt in is qua afmetingen van o.a. opleggers, trailers en tankwagens. Tevens heeft de vrachtwagenchauffeur in dit type cabine meer comfort en ruimte wat prettig is bij de grote afstanden die worden afgelegd.
Het voertuig waar wij het hier over hebben, de trekker, heeft assen zodat ze de oplegger / trailer kunnen dragen en vervoeren. De configuratie van de assen bepaald de toegestane maximummassa, hier zijn 3 gradaties in terug te vinden zoals de 4×2 en de 4×4, deze heeft een maximale toegestane massa van 19 ton. De daarop volgende trekker met het type as 6×2, 6×4 en 6×6 heeft een maximale toegestane massa van 26 ton. De trekker met de maximale toegestane massa van 32 ton moet een 8×4 as configuratie hebben.
Vanaf 2016 kunt u uw gehele autovoorraad, zowel nieuwe als gebruikte trekkers, plaatsen op trucktrader.nl. Alle merken zoals DAF Trucks, MAN, Scania, Iveco, Volvo Trucks, Renault Trucks, Mercedes-Benz zijn op onze site terug te vinden. Ook in de andere rubrieken zoals Trailers, Bedrijfswagens en aanhangers vindt u een de autovoorraden van de diverse adverteerders.