- Actros 3341 6x6 Kipper Crane HMF
€ 48.500- ACTROS 2636-MP3+PK18002/4EXT
€ 37.750- LK 814 6-CILINDER WITH PLYWOOD BOX (FULL STEEL SUSPENSI...
€ 7.200- 2531 6X2
- Antos REFRIGERATOR ENGINE-BREAKE 3 side doors
€ 27.450- Axor 2529 (GRAND PONT / BOITE MANUELLE / 6X2 / PARFAIT)
€ 11.250- Actros 3235 (GRAND PONT / LAMES / BOITE MANUELLE / 12 R...
€ 21.500- Actros 2648 (GRAND PONT / LAMES / V8 / EPS)
€ 22.500- Axor 1824 AIRCO 830 x 249 x 250 CM INSIDE 389.000 KM NL...
- actros 4140 (GRAND PONT / LAMES / EPS / 12 ROUES)
€ 21.500- Actros 2640 Full Steel - EPS 3 Ped - Airco - Meiller
€ 25.900- Atego 816
€ 19.500- Atego 1823 4X2 + FASSI F110A.21 + TIPPER - MANAUL GEAR ...
€ 16.950- Actros 2646 6x4, EURO 5, Retarder, Multilift
€ 29.900- Actros 1840 L (MP1) 4x2 STEEL-AIR SUSPENSION (EPS WITH ...
€ 14.800- Actros 2636 6x4, Putzmeister, 36 mtr, Remote, 3 pedals
€ 119.000- Arocs 3240 8x4, Putzmeister, 9 m3, EURO 6
€ 67.900- actros 4140 (GRAND PONT / LAMES / MANUELLE / 12 ROUES)
€ 21.500- ACTROS 3236 -MP2 + STETTER
€ 32.900- Atego 2628 6x4, Putzmeister, 28 mtr, Remote, 3 pedals
€ 69.900- Actros 2541 6x2, OVA, 6 Comp, 27 M3, 3 Pedals
€ 17.900- Atego 818 ATEGO 818
€ 6.750- AROCS 3236+PUTZMEISTER9M³
€ 63.900- SK 1926 (V8 / POMPE MANUELLE / GRAND PONT / LAMES)
€ 7.950- LK 814 (6-CILINDER) FULL STEEL SUSPENSION WITH OPEN BOX...
€ 7.200- Atego 1217 ATEGO 1217
€ 7.000- Actros 3363 6x4, Wood transport, Retarder, Palfinger Ep...
€ 69.900- Atego 1221 EURO 6
€ 20.950- Arocs 3251 8x4*4 - Palfinger hooklift 24T - Steering ax...
€ 39.900- Actros 3235 Mercedes-Benz Actros 3235 (GRAND PONT / LAM...
€ 21.500Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.