- R450 8x2 Topline ADR EX/II, EX/III, FL en AT SCR only
€ 36.950- R124-420 8X4 EURO 3 + EFFER 950/6S + 1 + REMOTE
- P320 6x2*4 frigo lenk/lift
€ 74.500- R410 6x2
€ 19.500- P360
- R143-420 V8 6x4 FULL STEEL MEILLER KIPPER (MANUAL GEARB...
€ 18.200- R450 6X2 CHASSIS CABINE
€ 19.500- P 380 8x4, Manual, Steel suspension, Liebherr, 9 M3
€ 24.900- P230 4X2 EURO 5 + BOX 7,88 METER
- S500NGS 6X2*4 MARREL HOOKLIFT RETARDER NAVI AIRCO TOP C...
€ 79.500- R410 Highline 6x2 - Frigo Thermo King UT-800 - Loadlift...
€ 37.900- P410 8X4 - STEEL SUSPENSION - BIG AXLES - ONLY 84.134 K...
€ 85.950- S500NGS 6X2*4 MARREL HOOKLIFT RETARDER NAVI AIRCO TOP C...
€ 86.500- P93 H 280HP 4X2 + ATLAS CRANE + KIPPER
€ 9.950- P93 H 280HP 4X2 + ATLAS CRANE + KIPPER
€ 9.950- R113-380 8X2/4L - HOOKLIFT - MANUAL GEARBOX
€ 13.950- R410 STREAMLINE|PTO|RETARDER|LUCHTVERING V+A|EURO 6 Sca...
€ 23.499- S500 6x2*4 king of the road
€ 35.750- R380 Full Steel - Belgian Truck - Manual - APK/TUV
€ 23.900- P 230 DB4X2MNA Curtainside / Manual / NL Truck / Top Co...
€ 10.950- R410 Full Air / 3.00 M / Retarder / NL-APK / kooiaap
€ 43.950- R450 B6X2*NB Volluchtgeveerd retarder
€ 115.000- 94 220 Manual
€ 6.900- B6X2 R500 / Combi / Refrigerated / Retarder / NL Truck
€ 16.450- P280 Belgian Truck - 385.000km - APK/TUV 03-2024 - Carrier
€ 17.400- R420 6X2 RETARDER
€ 14.500- R440 6X2 RETARDER
€ 18.500- P250 6X2 E6 BOX 960x248x262 + LIFT
€ 17.950- P320 Euro 6 Retarder Air Air Laadklep
€ 23.750- P380 4x2 - Car/truck transport - Manual gearbox - Retar...
€ 15.900Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.