- FL 240 - 4x2 Frigo Carrier Supra 750 Nordic - Zepro Loa...
€ 29.900- FM 9.340 4X2 EURO 5 + HYVALIFT - FULL STEEL SUSP. - MAN...
€ 14.750- FM 300 4x2 Box - Original low KM 260Tkm - Loadlift - Fu...
€ 13.900- FE 280
€ 29.500- FL 6-18 (FULL STEEL SUSPENSION / MANUAL PUMP / EURO 2)
€ 7.500- FH 13.460 Globetrotter 4x2 - BDF - 6.00 WB - Navi - Ful...
€ 29.900- FH 440 6x2 Manual 10 tyres Full Steel Suspension with b...
€ 15.900- FH FH 460 8X2
€ 127.500- FL6 220 4x2 Laadklep + Cruise control
€ 4.900- FM 370 6X2 + PALFINGER PK22002 + REMOTE CONTROL
€ 39.750- FH 440 6X2 PTO + Vangmuil
€ 16.500- FMX 460 8x2 / HMF 1943 25T HOOKLIFT
- FH 13.540 6x2 - Tipper - 460 WB - Full air - VEB +
€ 49.900- FL 619 4X2 + CARRIER SUPRA 550 + B.A.R CARGOLIFT
€ 9.950- FH 500 8X2 EURO 6 + HMF 8520-O-K6 + REMOTE CONTROL
- FL 12
- FM 330 4X2 EURO 6 CHASSIS + DHOLLANDIA
- FM 370 4X2 EURO 6 + BOX 7,35 METER + CARGOLIFT ZEPRO
€ 24.950- FM13 460 6x4, EURO 5, Manual, Atlas,Remote,Steel suspen...
€ 31.900- FE 320 6X2 EURO 4 + PALFINGER PK12502 + REMOTE + KIPPER
€ 34.750- FM 370 4X2 EURO 6 + CARGOBOX + CARGOLIFT ZEPRO
€ 23.950- FH12.460 6x2 Tipper / Full Steel / 390.000 KM / Euro 3
€ 18.950- FE 320 6X2 KIPPER + PALFINGER PK12502 + REMOTE + MANUAL
€ 34.750- FH 500 6X2 HAAKARM
€ 40.900- FM 330 4X2 EURO 6 CHASSIS + DHOLLANDIA 2000 KG
- FM 420 Steel/Air - Belgian Truck - APK/Tuv 09-2024 - Sl...
€ 17.900- FH 500 8X2 EURO 6 + HMF 8520-O-K6 + REMOTE CONTROL
- FE280 Curtainside / Kooiaap / 428.000 KM / NL APK
€ 29.950- FM 370 TRS COOLING TAIL LIFT 945 x 247 x 275 CM INSIDE ...
- FE 280 4X2 EURO 5 + HMF 760 K3+2 + REMOTE CONTROL
€ 16.950Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.