- G 94 - 260 (STEEL SUSPENSION / PERFECT / EURO 2)
€ 4.950- G440 8X2 85 TON METER
€ 127.500- P94-230 4X2 MANUAL GEAR - FULL STEEL SUSP. - EURO 3 - B...
€ 9.750- G280 4X2 EURO6 RENOVA-SYSTEEM MET LAADKLEP EN VANGMUIL ...
€ 11.899- R730 V8 Highline 6x2*4 - Chassis - Retarder - Full air ...
€ 29.900- R450 NGS 4x2 - BDF - Full air - 5.95 WB - Navi - Camera...
€ 39.900- R380 Highline 6x2*4 - Berdex 3 deck livestock - Loadlif...
€ 19.900- R450 NGS 4x2 - BDF - Full air - 5.95 WB - Navi -
€ 39.900- R124-420 6x2 Hooklift - Manual gearbox - Retarder - Eur...
€ 14.900- R410 Highline 6x2*4 Chassis - Retarder - Full air - Ste...
€ 16.900- P320 4x2 - Box with sidedoors - Zepro loadlift 2.000KG ...
€ 61.900- R500 V8 R500LB6X2*4MLA
€ 19.500- P230 4X2 EURO 5 BOX 790x246x252
- R730 Woodtransport / 6x4 / Hiab Crane / Retarder / Big ...
€ 55.450- R500 V8 6X2 EURO 5 + HIAB 377EP-4XS + REMOTE CONTROL + ...
€ 39.750- P114-340 2 deck livestock - Loadlift - Moving floors - ...
€ 17.900- G320 Curtainside / EURO 6 / Loading Lift / 397000 Km
€ 32.950- G410 EURO6 VDL 21TON LEER NAVIGATIE
- S580 V8 NGS EURO 6 FULL AIR RETARDER KING THERMO KING H...
€ 59.750- R420 Highline 6x2*4 - Manual gear with retarder - Steer...
€ 17.900- P360 8X4 EURO 5 + HIAB 211 EP-4 + TIPPER
€ 42.950- P 400 6X2, EURO 5, Retarder
€ 14.900- R480 6x2 + Marrel THL18 Hooksystem (euro 5)
- P 380 8x4, Manual, Steel suspension, Liebherr, 9 M3
€ 24.900- P 380 8x4, Manual, Steel suspension, Liebherr, 9 M3
€ 24.900- P270 P270 KOFFER MIT LADEBORDWAND EURO4
€ 8.999- R500 V8 6X2 EURO 5 + HIAB 377EP-4XS + REMOTE CONTROL + ...
€ 39.750- R650 V8 Chassis 6x2*4 - Full air - Retarder - Steering ...
€ 64.900- R500 V8 Topline 6x2*4 - Manual gearbox - Retarder - Cus...
€ 25.900- P360 8X4 EURO 5 + HIAB 211 EP-4 + TIPPER
€ 42.950Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.