- MIDLUM 220DCI+CITERNE 11000L/4COMP
€ 12.750- Actros 3363 6x4, Wood transport, Retarder, Palfinger Ep...
€ 69.900- S500NGS 6X2*4 MARREL HOOKLIFT RETARDER NAVI AIRCO TOP C...
€ 84.500- Premium 270 4X2 ADR - 13.000L - 4 CHAMBERS - MANUAL
€ 24.950- Premium 340 CRANE HIAB 144E-3 HIDUO B
- Atego 816
€ 19.500- TGS 18.360 VEEGWAGEN BUCHER OLIFANT-70
- SK 1926 (V8 / POMPE MANUELLE / GRAND PONT / LAMES)
€ 8.500- Actros 2545 6x2 Euro 6, BDF system, ACC, Retarder
€ 14.900- P 380 8x4, Manual, Steel suspension, Liebherr, 9 M3
€ 26.900- Eurotrakker 260E38 Full Steel - Big Axles - Manual - 6x6
€ 17.800- TGS 26.320 BL CH Garbage Collector Truck
€ 149.000- Midlum 210 14990 Liter, LPG GPL, Gastank, Steel suspension
€ 12.900- CF 75 310 6X2 PLATEAU + WINCH
- Actros 1835 EPS 3 Ped - Airco - Sleeper Cab
€ 15.400- PREMIUM 280DXI+13500L/5COMP
€ 14.750- FM 370 TRS COOLING TAIL LIFT 945 x 247 x 275 CM INSIDE ...
- AROCS 3236+PUTZMEISTER9M³
€ 63.900- R124-420 8X4 EURO 3 + EFFER 950/6S + 1 + REMOTE
- Kerax 410 Dxi 8x4, Stetter, 8 M3, Manual, Steel Suspension
€ 17.800- Trakker 360 6x4, Palfinger, Remote, Steel suspension
€ 32.900- 26.372 (BIG AXLE / 6X6 / STEEL / 6 CYLINDER / MANUAL PUMP)
€ 17.950- ACTROS 2536 LL MIDLIFT
- G440 8X2 85 TON METER
€ 127.500- FM 370 6X2 + PALFINGER PK22002 + REMOTE CONTROL
€ 39.750- CF 75.310 CF 75.310 6x2 Palfinger 18002-EH Remote Control
- TGL 12.220 2 COMP CAMERA KOEL/VRIES THERMOKING
- TGA 18.440 (COOLING + FREEZING / BELGIAN TRUCK / GOOD C...
€ 8.500- TGM 18.250 BB CH Chassis Cabin
€ 97.500- FL 240 - 4x2 Frigo Carrier Supra 750 Nordic - Zepro Loa...
€ 29.900Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.