- Stralis 310 EURO 6, Palfinger, Remote, Bladvering
€ 33.900- Trakker 6x4, EURO 6, Palfinger, Remote, Steel suspension
€ 44.900- Daily 70C17
€ 19.500- Eurocargo 75E15
€ 3.750- Eurotrakker 340 E 35 (GRAND PONT / LAMES / POMPE MANUEL...
€ 14.500- Stralis 310 FUEL, 6x2, AT, 18540 Liter, 5 Comp, Manual
€ 19.800- Eurotrakker 260 E 34 (GRAND PONT & LAMES / BIG AXLE & ...
€ 14.500- Eurotrakker 260E38 Full Steel - Big Axles - Manual - 6x6
€ 17.800- Trakker 360 6x4, Palfinger, Remote, Steel suspension
€ 32.900- Trakker 450 8x4 EEV + Meiller 3 Way kipper
- Eurotech 240 E 35 (MANUAL GEARBOX / 8 TIRES / 6X2)
€ 6.500- Trakker 360 6x4, EURO 5 EEV, Palfinger, Remote
€ 29.800- Trakker 360 6x4, EURO 6, Palfinger, Remote, Steel suspe...
€ 46.900- Trakker 360 8x4, EURO 6, Palfinger, Remote
€ 59.900- Daily 70C17
€ 19.500- Eurocargo 75 E 17 (STEEL SUSPENSION / SUSPENSION LAMES ...
€ 5.500- Stralis 500 6x2*4 - Livestock 2 deck - Retarder + Trail...
€ 59.900- Daily 75C21 MOBILE WORKSHOP 14 TKM D.AGGREGATE 12.TON
- Trakker 360 6x4, EURO 6, Palfinger, Remote, Steel Suspe...
€ 32.900- Eurocargo 160E25 - Livestock - Euro 6 - Low KM - Manual...
€ 24.900- Magirus 260 - 32 (GRAND PONT / SUSPENSION LAMES / 6X6 /...
€ 12.500- Eurocargo 190EL28 EURO 6
€ 15.900- EuroCargo 120 EL22 EUR5
€ 16.500- Magirus 120-13 4x4 + Meiller 3 Way kipper
- Trakker 260T33 6X4 EURO 5 + FASSI F425CXP 4+2 MANUAL + ...
€ 38.750- 330-30
€ 12.000- Magirus 170 - 25 (4X4 / GRAND PONT / LAMES / V8)
€ 8.500- 130 NC FUEL, 9500 Liter, Manual, Steel suspension
€ 6.700- Trakker 410 8x4, EURO 6, Palfinger, Remote, Steel suspe...
€ 59.900- Eurocargo 80 E 15 (STEEL SUSP. / MANUAL PUMP)
€ 3.500Het goederenvervoer wordt voor een groot deel verzorgd door transportbedrijven met een middel tot groot wagenpark van vrachtauto/vrachtwagens. De vrachtwagen(minimum gewicht 3,5 ton) wordt gebruikt voor het vervoeren van diverse pakketten, bouwmaterialen maar uiteraard ook voor de consumptiegoederen waar altijd koel en vriestransport voor wordt ingezet. Ook voor (nieuw)bouw, verhuizingen en transport van personenauto’s worden de daarvoor bestemde vrachtwagens ingezet.
In 1898 ziet de eerste echte moderne vrachtwagen het levenslicht en rolt de fabriek uit bij Gottlieb Daimler, 15 jaar nadat de explosiemotor wordt uitgevonden en is ontwikkeld.
De vrachtwagen is altijd uitgevoerd met groot (diesel) motorblok, assen, chassis en een cabine met of zonder slaapplaats. Op de diverse chassis kunnen allerlei carrosserieën worden gezet zoals de gebruikelijke laadbak maar ook een plateau, een tank (food & non-food) en een dichte bakwagen.
De bestuurder van een vrachtwagen bezit een rijbewijs in de categorie C/C1 of CE/C1E en dient de verkeerregels nauwlettend in de gaten te houden n op te volgen, dit om (ernstige) ongelukken te voorkomen.
De ontwikkeling van de vrachtwagen heeft in de laatste decennia een grote vlucht genomen als het gaat om dubbele wielen en assen, de turbo dieselmotoren, en de evolutie van de remsystemen zoals ESP, ABS ASR en elektromagnetische en hydraulische retarders. De vrachtwagen fabrikanten zijn er tevens in geslaagd om de diverse transmissies, schakel en automatisch/powershift te verbeteren. Daarnaast is het brandstofverbruik de uitstoot van fijnstof een hot item en voldoet dankzij EGR en SCR iedere vrachtwagen aan de strenge Europese uitstootnormen.
De toonaangevende vrachtwagen merken welke u bij Trucktrader op de site vindt zijn Volvo, Scania, DAF trucks, Mercedes Benz, MAN AG, Iveco en Renault Trucks.