- R500 V8 Topline 6x2 - Manual gearbox with retarder - Fu...
€ 19.900- R520 V8 Topline 6x2 - Retarder - Full air - 2.95 WB - B...
€ 38.400- TGX 18 500 EURO 6, Retarder, Hydraulic
€ 17.900- T480+Intarder+HYDR
€ 29.900- Premium 460 Dxi 6x2, EURO 5, RHD, ADR, Hydraulic, Compr...
€ 10.900- TGX 26.460 XLX 6X2-2 EURO 6 LIFT AXLE
€ 22.950- R540 NGS Highline 6x4 - Retarder - Full air - 3.35 WB -...
€ 84.900- FH 500 GLOBETROTTER XL / IPARCOOL / DOUBLE TANK / 2 BED
€ 32.900- XF 105.460 SSC Full Spoilers / 2x Tank / Euro-5
€ 14.750- XF 510 + Intarder
€ 21.850- TGS 33.480 BB SA Tractor Head (17 units)
€ 127.500- S580 V8 NGS Highline 6x2 - Retarder - Full air - BUFFL ...
€ 52.900- TGX 18.440 / PTO / ADR / Automatic
€ 15.850- XF 460 XF 460 4x2 2013
- R164-580 V8 Topline 4x2 - Retarder - Custom in- and ext...
€ 32.900- FH 420 EURO 6
€ 39.900- Premium 460 Dxi EURO 5 EEV, Hydraulic
€ 12.900- XF-530 PK
- 26.240 (BIG AXLE / STEEL SUSPENSION / 6 CYLINDER WITH M...
€ 11.500- FH 13.500 Globetrotter 6x2/4 - NEW - I Save - I parkcoo...
€ 142.900- CF 85.410 4x2 / Kipper hydraulic / Euro 5 / Only 473403km
€ 10.900- FH460 6X2/4 I-Parkcool + Lastindicator
€ 115.000- FH 420 6x2, Hydraulic
€ 9.900- FH 12.460 4X2 EURO 3 KIPPER HYDRAULIC
- FH 460 6X2 EURO 6 i-Shift i-ParkCool
€ 25.950- FH 13.540 Lowroof 6x4 - Lift Axle - PTO/Hydraulic - HUB...
€ 59.900- FH 460 EURO 6, Standairco
€ 30.900- R450 Topline SCR only Special Interior TÜV
€ 19.950- R410 NGS 4x2 - RETARDER - 94 TKM - PARK. AIRCO - CAMERA...
€ 79.900- TGS 33.440 BB SA Tractor Head (4 units)
€ 117.500- Actros 1843 EURO 6
€ 13.900- Axor 1843 EURO 5, ADR, PTO, Retarder
€ 21.900- FH 13.460 Globetrotter 4x2 - Full spoiler - Low KM - Li...
€ 34.900- T164-480 V8 Torpedo 6x2 - Top condition - Full spec - C...
€ 99.900- FH 420 EURO 6
€ 39.900- CF 460 EURO 6
€ 16.900- S450
- R560 V8 Topline 6x2 Boogie - Manual gearbox - Retarder ...
€ 16.400- XF 460 SSC 6X2 TWINSTEER EURO 6 SUPER CONDITION HOLLAND...
€ 18.950- TGX 26.440 6X2 TWINSTEER 2X TANKS ONLY 675.000 KM HOLLA...
€ 19.950- CF 85 FT CF 85.360 EURO 5 EEV
- Axor 1843 EURO 5 EEV, Retarder, ADR, PTO
€ 19.900- R500 NGS Highline 6x2 - Retarder - Full air - Leather -...
€ 42.400- FM 410 4x2 Globetrotter, Euro 6, FB chass.no, NL Truck,...
€ 19.900- R 450 EURO 6, Retarder, Standairco
€ 28.900- FH 500 DYNAMIC,STEERING,ALU WHEELS,NAVIGATION,DUAL CLUTCH
€ 36.900- FH460 Steel/Air - Automatic - 2 Tanks - Spoilers
€ 19.900- FH 460 6X2 EURO 6 + KIEP-HYDRAULIEK + STEERING AXLE
€ 26.950- Actros 2648 Steel/Air - EPS 3 Ped - Retarder - V8
€ 29.700- MAGNUM 460 (MANUAL GEARBOX / BOITE MANUELLE / PERFECT)
€ 6.500De trekker (solotrekker zonder oplegger) is in 1923 als eerste gefabriceerd door auto / vrachtwagen fabrikant Renault en uitgevoerd met een koppelschotel en is het voertuig dat de trailer, oplegger of aanhangwagen kan vervoeren / trekken. Het gaat hier dus niet om een landbouwtrekker en is feitelijk ook een vrachtwagen die aan ieder soort aanhangwagen of oplegger gekoppeld kan worden en men heeft het dan ook in de volksmond over een vrachtwagencombinatie.
Deze trekkers worden over het algemeen gebruikt voor Internationaal transport omdat ze breed kunnen worden ingezet en multifunctioneel zijn omdat ze trailers en opleggers met een grote laadcapaciteit kunnen trekken en ook vaak zijn uitgerust met een hijskraan voor het laden en lossen van de vracht. Ook zijn er trekkers die ingezet worden voor speciaal transport zoals zwaar materieel, machines en gevaarlijke stoffen.
De trekker heeft in de meeste gevallen een flinke turbo dieselmotor om de zware lading te kunnen trekken, deze kan als vierwiel aangedreven voertuig zijn uitgevoerd. 80 km per uur is de maximum snelheid van de trekker(s). De eerste uitvoering van de trekker cabine is een frontstuurcabine die men het meest in Europa op de weg ziet rijden waarbij de motor onder de cabine is geplaatst en de cabine kantelbaar of vast gekoppeld is. De andere versie cabine is een torpedocabine die voornamelijk in continenten rijdt zoals Amerika waar de afstanden groter zijn, de wegen beter berekend zijn op deze groot vervoer en de wetgeving daar minder strikt in is qua afmetingen van o.a. opleggers, trailers en tankwagens. Tevens heeft de vrachtwagenchauffeur in dit type cabine meer comfort en ruimte wat prettig is bij de grote afstanden die worden afgelegd.
Het voertuig waar wij het hier over hebben, de trekker, heeft assen zodat ze de oplegger / trailer kunnen dragen en vervoeren. De configuratie van de assen bepaald de toegestane maximummassa, hier zijn 3 gradaties in terug te vinden zoals de 4×2 en de 4×4, deze heeft een maximale toegestane massa van 19 ton. De daarop volgende trekker met het type as 6×2, 6×4 en 6×6 heeft een maximale toegestane massa van 26 ton. De trekker met de maximale toegestane massa van 32 ton moet een 8×4 as configuratie hebben.
Vanaf 2016 kunt u uw gehele autovoorraad, zowel nieuwe als gebruikte trekkers, plaatsen op trucktrader.nl. Alle merken zoals DAF Trucks, MAN, Scania, Iveco, Volvo Trucks, Renault Trucks, Mercedes-Benz zijn op onze site terug te vinden. Ook in de andere rubrieken zoals Trailers, Bedrijfswagens en aanhangers vindt u een de autovoorraden van de diverse adverteerders.